Növekedő költségek és új technológiák a marketingben

2019, augusztus 30 | 2019/9, Blog, Technológia/Tudomány, Világtrend

Egyre nagyobb szerephez jut az AI

CMO Survey 2008 óta méri fel rendszeres időközönként a legjelentősebb vállalatok vezetőinek véleményét annak érdekében, hogy előrejelezze a piacok jövőjét, illetve letapogassa a legújabb trendeket. A 2019. augusztusi eredmények 341 amerikai vállalat topmenedzsereinek megkérdezésén alapulnak.

A felmérés szerint az elmúlt évben 6,3%-kal nőtt a cégek marketing-költségvetése, míg idén összesen 8,7%-os növekedésre számítanak. Ezen belül jelentősen emelkedett a mobiltelefonokon folytatott marketingtevékenység részesedési aránya: míg öt évvel ezelőtt a reklámköltségek 3,2%-át költötték erre, mostanra ez az arány 12,8%-ra nőtt, a következő öt évben pedig az előrejelzések szerint 21,8%-ra fog ugrani.

Eközben számottevően növekszik az új technológiák felhasználásának mértéke a cégek marketingtevékenységében.
A megkérdezettek válaszai alapján a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás alkalmazásának mértéke egyetlen év alatt 27%-kal bővült, a következő három év alatt pedig további, legalább 60%-os növekedésre számítanak. A mesterséges intelligenciát egyébként elsősorban a tartalmak személyre szabásában, illetve a vásárlói döntések előrejelzésében szokás hasznosítani. Ezzel szemben azonban a megkérdezettek 57,6%-a szerint az új technológiák egyáltalán nem képesek helyettesíteni a mai marketingszakemberek munkáját – az elemzés azonban arra számít, hogy a következő három évben
ez a szám 37,5%-ra fog visszaesni.

Érdekes trend, hogy fokozatosan növekszik azoknak a vállalatvezetőknek az aránya, akik kereskedelmi brandjüket akár politikai tartalmú állásfoglalásokra is felhasználnák: míg 2018 februárjában még 82,5% nyilatkozott arról, hogy soha nem tenne ilyet, ez az arány mostanra majdnem 10 százalékponttal, 73,5%-ra csökkent.

Világtrend – új eszmék, új kihívások, új megoldások.
Az Egyensúly Intézet
szemléje a világsajtó legérdekesebb híreiből,
az innováció, a gazdaság és a nemzetközi politika legfontosabb hosszú távú trendjeiről. Hogy
a médiazaj ne nyomja el az igazán fontos híreket.

ajánló