Kik politizálnak a közösségi médiában?
Hangos kisebbség dominálja a Twitter-politikát
A közösségi média ma már kulcsszerepet játszik a politikusok, sajtóorgánumok és más szervezetek kommunikációjában. Rengeteg tanulmány született ezekről az aktivitásokról, mindeddig azonban kevesebb figyelmet szenteltek például az amerikai lakosság 22 százalékát kitevő Twitter-felhasználók politizálási szokásainak. A Pew Research Center új tanulmánya ezt a kérdéskört járta körül felnőtt amerikai twitterezők 2427 fős mintájának elemzésével a 2018-as félidős választások előtti és utáni időszakban, 2018 júniusa és 2019 júniusa között.
A felhasználók kisebbsége, 39 százalék tett közzé olyan bejegyzést legalább egyszer a vizsgált időszakban, amelyben országos jelentőségű politikusokról, intézményekről vagy csoportokról, illetve a szavazásról esett említés. A politika általában is elenyésző részét képezi a Twitteren zajló diskurzusnak: az összes bejegyzés 13 százaléka kapcsolódott ezekhez a témákhoz. Ráadásul ezeket a megnyilvánulásokat is egy elenyésző, de annál aktívabb kisebbség dominálta: a politikai tárgyú tweetek 97 százaléka az összes felhasználó 10 százalékához volt köthető. Ahhoz képest, hogy az idősebbek általában alulreprezentáltak a Twitteren, politikailag ők a legaktívabbak: miközben az 50 év felettiekhez az összes Twitter-bejegyzés mindössze 29 százaléka köthető, ők teszik közzé az összes politikai tárgyú bejegyzés 73 százalékát (a 65 éven felülieknél ez a két szám 10, illetve 33 százalék).
Az irányított gépi tanulás segítségével elemzett mintából az is kiderül, hogy kik voltak a legaktívabbak politikailag – azok, akik határozott véleménnyel rendelkeznek Donald Trump elnökről. Az összes Twitter-felhasználó 55 százaléka határozottan nem rokonszenvezik az elnök személyével, és ők generálták az összes, politikai tárgyú tweet 72 százalékát. Ezzel szemben 15 százalék állt ki Trump mellett határozottan, akik viszont az összes vonatkozó bejegyzés 25 százalékát jegyzik. (Ez a szám egyébként arra is utal, hogy a trumpisták alulreprezentáltak a közösségi médiában, hiszen a felmérések szerint az összes amerikai választó 29 százaléka támogatja határozottan a jelenlegi elnököt.) Vagyis a Trumpot kifejezetten kedvelő és határozottan nem kedvelő felhasználók valós arányukhoz képest jóval aktívabbak a közösségi médiában – összesen 70 százaléknyi arányukhoz képest a politikai témájú megnyilvánulások 97 százaléka kötődik hozzájuk.

Világtrend – új eszmék, új kihívások, új megoldások.
Az Egyensúly Intézet
szemléje a világsajtó legérdekesebb híreiből,
az innováció, a gazdaság és a nemzetközi politika legfontosabb hosszú távú trendjeiről. Hogy
a médiazaj ne nyomja el az igazán fontos híreket.
ajánló
Megjelent az Egyensúly Intézet levegőtisztaságról szóló szakpolitikai anyaga
„Hogyan mentsük meg 13 ezer magyar életét?” Ezzel a kérdéssel indul az Egyensúly Intézet első...
Tovább erősödik az Egyensúly Intézet
Egyensúly Csoport néven cégcsoportként folytatja működését az Egyensúly Intézet, a Future Forum...
Megjelent az Egyensúly Intézet Megatrend Indexe
Több mint egy éves kutatómunka eredményeként elkészült a „Megatrend Index”. A Megatrend Index...
E-könyvben is kapható a Magyarország 2030
Már nem csak nyomtatott példányban elérhető a Magyarország 2030 kötet. Már e-könyvben is kapható...
Sedláček és Szvetelszky adott elő az Egyensúly Intézet konferenciáján
Az Egyensúly Intézet Future Forum Danubia rendezvénysorozatának második szakmai beszélgetését...
Fukuyama és Stumpf az Egyensúly Intézet első konferenciáján
Az Egyensúly Intézet 2020. október 13-án Francis Fukuyama-t, a Stanford Egyetem professzorát és...